dijous, 3 de desembre del 2009

Unisex



Avui, camí de la feina he passat davant d’un centre d’estètica en construcció. Al vidre, en lletres de vinil hi posava: UNISEX.

Una paraula que feia anys que no veia (o bé no m’hi fixava).

Quan era petit hi havia barbers, on anaven els homes, perruqueries, on anaven les dones, i perruqueries unisex, on hi podies veure tan carn com peix. I jo no ho entenia —i, creieu-me, encara no ho entenc massa.

Si eren unisex, com és que hi anava gent d’ambdós sexes? No hauria de voler dir que només hi podien anar o bé homes o bé dones? La meva lògica infantil almenys m’ho feia pensar.

Avui consulto el diccionari i em diu que unisex és un adjectiu per definir les coses que són per a homes i dones indistintament. Però en canvi, també diu que unisexual és un adjectiu per definir l’organisme que només té un aparell reproductor, masculí o bé femení.

El mateix diccionari deixa clar que uni- és un prefix que significa ‘un de sol’, ‘que no té sinó un’. Per exemple: uniaxial, univalent.

Per tant, la lògica hauria de ser clara: unisex, un sol sexe. O bé homes o bé dones. Com jo creia de petit.

Qui és doncs el fill de puta responsable d’aquesta confusió que encara ara arrossego i que fins i tot els diccionaris han hagut d’admetre?

En tot cas, no em negareu que veure de nou la paraula unisex escrita en un rètol no té un cert aire caduc i florit, de butaques vermelles d’skay i rajoles pop a les parets. De bata blanca amb la butxaca farcida de tisores i pintes i de pot de laca sobre el moble de fòrmica. De crepats, mostatxos, hombreres i exercicis aeròbics d’Eva Nasarre.

Un concepte, per a mi, tan demodé com la mateixa paraula demodé.

Però calla, perquè amb tan fill de puta modernet corrent pel món, potser la paraula unisex torna a estar de moda, i posar-la al rètol o a l’aparador s’ha convertit en vintage i per tant absolutament actual. I sóc jo qui realment está demodé.

Ja només falta que tornin les esses apostrofades (jennifer’s, vanessa’s, carlo’s) i ja podré afirmar amb rotunditat que jo no pertanyo a aquest segle.

28 comentaris:

  1. Sr. Pere. Em plena de satisfaccio veure que jo no era l’unic infant al que li florien infinitat de dubtes en torn a aquest puta concepte.
    No m’atrevia a demanar-ho a ningu per por a la contestació “ay malait fill de puta retrasat, la paraula unisex significa.... bla bla bla”.
    Pero ara m’he n’adon que els fills de puta retrasats eren ells, que no eren capaços de percebre la subtil i contradictoria relacio entre la paraula “UNI” y la frase “QUE VINGUI TOT QUISQUI”.
    I a mes, la aclaracio del diccionari no aclara una puta merda, em pareix asquerosament incompleta i contradictoria… el que vindria sent un autentic cagarro. A QUI EM DE MATAR???

    ResponElimina
  2. Si tornen a posar les S em talle les venes d'una puta vegada.

    ResponElimina
  3. Això els passa per rebuscar tant en les paraules... com deia un dels meus ídols "la letra está muerta, colecciono esporas mohos y hongos".

    ResponElimina
  4. osti, tota la vida m'he fet aquesta mateixa pregunta!

    per què "uni" si és pels dos?

    els camins del Senyor són inESCROTables.

    ResponElimina
  5. Millor "perruqueria nanysex"??

    ResponElimina
  6. Sr. Llufa,
    m'ha fet brotar una llagrimeta i m'ha despertat records. No pel tema del seu escrit, que tant me fot(pura cagada, ja m'enten), sinó per un personatge que anomena: l'Eva Nasarre.

    Collons, quant era nyajo, em fotia davant la tele a veure si ella o alguna de les paies que l'acompanyaven marcaven més mamella o més parrús. Ostia quins temps,...sniff, sniff.

    ResponElimina
  7. Un terme més adequat seria perruqueria bisexual, no?

    ResponElimina
  8. I les perruqueries xineses? Allà només hi ha sex... i a pèl.

    ResponElimina
  9. Això d'unisex ho devien posar quan es van adonar que si hi posaven "Perruqueria multisex" semblava una casa de cliques, "Perruqueria plurisex" semblava que era per les admirades amigues del sr. Josep (aquelles senyores amb sorpresa inclosa) i "Perruqueria polisex" per a senyoretes uniformades i amb tetes de plàstic.

    ResponElimina
  10. Quin pes m'han tret del damunt! Pensava que era jo que tenia algun problema i que per això no entenia l'adjectiu. La veritat és que sempre m'han intrigat bastant tots els productes "unisex".

    ResponElimina
  11. unisex vol dir que una senyora et talla el cabell com si fossis una noia i et diu que ara es porta així.

    ResponElimina
  12. Es coneix que amb l'arribada de la democràcia algun perruquer va colocar un cartell que posava "Saló de Perruqueria Bisexual" i al negoci només li entrava gent amb ganes de tot menys de tallar-se els cabells.

    ResponElimina
  13. Jo quan era petita peluqueria unisex pensava que volia dir que hi pentinaven a les senyores i i als senyors que els hi agraden els senyors.

    ResponElimina
  14. Evidentment, el concepte unisex està "totalment out".

    Ara el concepte de moda és QUEER.

    http://es.wikipedia.org/wiki/Teor%C3%ADa_queer

    ResponElimina
  15. Glòria beneïda per a vosté. Jo també em feia la mateixa pregunta de petit, però la resposta continuem sense tenir-la.

    I ja que hi som amb el prefix uni- i preguntes sense resposta, quan veurem una representant venusiana a Miss Univers?

    ResponElimina
  16. Sr. Modgi l'ha clavat !!!
    Recordo l'única vegada que vaig haver d'anar a un d'aquests establiments unisex i la destrossa que van fer en la meva imatge va ser terrible.
    Des d'aquell dia em tallo jo mateix el cabell....

    ResponElimina
  17. Siii! Jo també m'he fixat que la torno a veure!
    I pensava com vos, i com que sóc un xic inculta, no m'atrevia ni a preguntar perquè dos sexes si deia clar unisex...
    L'abraço Sr.!

    ResponElimina
  18. I no serà que volen destacar que el Servei Amb Final Feliç també està disponible per a les senyores?

    ResponElimina
  19. Bo això d'unisex, ho aniré comprovant. He anat remant i hi ha de tot i bo. Haurem d'anar seguint el bloc.
    Si vols donar un tomb pel meu, t'invito a fer una passejada.
    "Al vent" www.miradesalvent.blogspot.com
    Salut i sort

    ResponElimina
  20. Quina porqueria d'aportació la del jorditib aquest per acabar fent publicitat del seu blog llardós i ple de bons pensaments. Tants amics necessita aquesta gent?
    Una solución quiero !

    ResponElimina
  21. Personalment li agraeixo la disertació sobre l'assumpte. Però encara dec estar molt espès, perquè el cert és que jo aquesta merda d'UNISEX segueixo sense entendre-la.

    ResponElimina
  22. Brutal Destruction: Distingit comentarista mongoloide.

    Una petita reflexió per la vostra part us hagués estalviat l'insult gratuït i el ridícul.

    Si us hi fixeu, veureu que a la fotografia hi surten unes tisores i jo, en canvi, parlo d'un centre d'estètica.

    No deurà voler dir això que la foto que il·lustra l'article no és la del centre d'estètica que vaig veure, sinó una simple imatge extreta del Google?

    ResponElimina
  23. tito: M’alegra també saber que no estava ni estic sol en la meva ignorància.

    D’altra anda, crec que els responsables d’aquest despropòsit van ser els barbers mariques americans, cap als anys 60.

    Testenguaret: I la cosa millora si el nom té reminiscències italianes: Dino’s, Armando’s, Lucca’s.

    Dr. Muerte: La culpa és d’aquell punt d’intel·lectualitat de la que som esclaus. El nostre procés d’idiotització encara no és complet, però anem en camí.

    ATP: Benvingut al club. Veig que en som uns quants.

    iaiapunkarra: Nanysex està reservat per a ús exclusiu de les guarderies (ara ‘Escoles bressol’).

    El senyor gerent: I a masturbar-se amb dos ditets, eh guarrete?

    Gaia: Millor multisex o plurisex, no fos cas que vinguessin els progres a boicotejar-nos.

    sr. manel: i happy end.

    Albhert: Doncs la van ven cagar amb l’alternativa.

    Oriol: Estigueu tranquil. El problema, com veieu, «és d’ells».

    Modgi: L’heu clavada senyor Modgi.

    Valero: A molta gent els hauria d’estar prohibit pensar.

    Anthony S.: Doncs jo he vist més que algun altre «monte de Venus» en aquests certàmens.

    Dr. Muerte: Mentre no utilitzi una palangana per fer-ho com fa el Principe de Bekelar...

    Agnès S.: Gràcies per l’abraçada. Amb roba o sense?

    Josep: Tot podria ser. Tot i així millor no entrar-hi, no fos cas que el servei amb final feliç per a senyores ens el volguessin fer a nosaltres després de tallar-nos el cabell com una noia.

    jorditib: Gràcies per les vostres paraules. Lamentablement intento fugir sempre de qualsevol concepte que em recordi a en Raimon.

    Senyor Merdevalista: Encara no ho entén? La cosa és simple. Algú la va cagar i per no voler passar per imbècils ignorants ningú va gosar dir-li «vols dir que això ho fas bé?». I així estem, fins ara.

    ResponElimina
  24. com que no poses email, t'he de contactar amb un comentari que res te a veure amb el post.
    no sóc gaire partidaria de concursos i regals, pero en aquest cas faig una excepció, no sigui que aquet número de loteria toqui, tothom ho celebri amb xampanyillo en plan laporta, i jo amb cara de tontaina.
    en fi, que si vols participar-hi, et deixo el número al meu blog.

    ResponElimina
  25. Leti: i no podria canviar el dècim per una neteja de sabre..? a veure si al final se m'hi farà mató.

    ResponElimina
  26. Sr. Llufa, la seva resposta a la Srta. Leti és, de llarg, el millor que he llegit avui!

    ResponElimina
  27. Jo abans fumava Nobel. No puc fer cap altra aportació. Que ningú em dongui la rèplicca...siuplau :-)

    ResponElimina

Fes la teva caca

Articles relacionats

Related Posts with Thumbnails